سفر شیرین تر از ماه عسل!

بله!

عرضم به حضورتان اینکه تنها انگیزه  نوشتن اونم الان و این موقع شب این بود که  داشتم توی اتاق راه میرفتم ٬ ناگهان موجودی به قد و قواره  الاغ وحشی مقابلم ظاهر شد!!   طبق سنوات پیشین این  خوف به ذهنم  وارد  گشت که   :  وااااای! سوسک!  

  اما  برای اولین بار قرار را بر فرار  ترجیح داده  و به موجود با دقت خیره شدم!  دیدم عنکبوته بابا!!!!!

الان بسی خرسند هستم از اینکه اولاً شجاعت پیشه کرده ام!  ودیگر آنکه  در منزلمان  موجودات دیگری به جز سوسک هم پیدا میشود!!!!   باغ وحشی حیرت آور  زیر پا داریم و   در سکوت نشسته ایم و به هیچ یک از سازمانهای حفاظت از حیات وحش اعلام  وجود نمینماییم!

 

 

جمعه کار واجبی پیش اومد و  یکدفعه جور شد  و گویا امام رضا طلبید و  برای چند ساعتی رفتیم مشهد و برگشتیم!   در اصل  از چند سال پیش تا حالا  راه قرض کرده بودیم!  بر دوشمان سنگینی میکرد.. رفتیم ادا کردیم و برگشتیم!

اولش که رفتیم  حرم ! برای اولین بار  با  هجوم اقوام  غار نشین و انسانها اولیه مواجه نشدیم! خیلی خلوت بود..  تصمیم گرفتیم  یک نفس عمیق بکشیم .. بدین منظور عمل دم را انجام دادیم!  هنوز به بازدم نرسیده بود که  چشمتون روز شلوغ نبینه!  هر چی شکوفه علم و دانش بود ٬از در و دیوار و آسمان و زمین بر ما نازل شد!   خدا رو شکر رنگهاشون متنوع بود( قرمز.. زرد.. سبز.. آبی..صورتی...  مداد رنگی ۲۴ رنگ!) و  احساس  کور رنگی نمیکردیم و به شانس خودمان کمتر  ناسزا میگفتیم!

ولی برام جالب بود که تمام کلاس اولی ها رو روز اول میارن حرم!!!   یاد کلاس اول خودم افتادم!!!

من روز اول  سال اول  که مدرسه رفتم  ۲ تا کلاس داشتیم! یکی معلمش موهای بلند قشنگی داشت و قیافه خوب و خوش تیپ و جوون و .. اون یکی  برعکسش بود!  من افتادم توی کلاسی که معلمش تیپ خفن داشت!.. تا چند وقت دوست نداشتم برم مدرسه!  دوست داشتم معلمم هر روز مانتوش رو عوض کنه و  ....    از بچگی  من ظاهر بین بودم! خاک بر سرم!  البته الان  خوفتر شدما!!  خیلی روی خودم کار کردم!

داشتم  از مشهد میگفتم:

 از حرم با شادمانی و نشاط اومدیم بیرون! !! بعدش بد تر شد!    در ماه مبارک رمضان بودیم و ما نا روزه!    حتی شیرهای آب رو هم تعطیل کرده بودن که یک وقت در ملا عام روزه خواری نشه!!  آب خوردن پیدا نمیشد! دیگه رستوران و غذا و اینا که هیچ!

پند  پدر بزرگانه: اگر شتر نیستید ٬ هیچ وقت توی ماه رمضون تصمیم نگیرین برین مسافرت داخلی!  حتی برای چند ساعت!!  چرا که      مسافرت = مرگ زودرس و جوان ناکام

البته بزرگان در ادامه  متذکر شده اند که  در این ماه مبارک سفر به تمام کره خاکی به جز ایران  بلا مانع است و ثواب دوچندان دارد و خدا خیرتان بدهد مادر!    ( الان این رییس جمهور عزیزمان هم  از این تبصره استفاده کرده و رفته برای روزه خواری!!!  البته اگر دیدید ایشان ۱۰-۱۵ روز  ماند برای این بوده که بتواند روزه هایش را کامل بگیرد!  نه هیچ دلیل دیگر!)

دیگه از بقیه سفر تعریف نمیکنم  که  نفهمید چه قدر خوش گذشته بوده!!   واقعا سفری به این رویایی در ذهن هیچ یک از انسانها نمیگنجد!  حسادت هم چیزه بدیه عزیزم!  به بابات بگو  تو رو هم ببره!...

پ.ن :  به جاهای باحالش که رسید دیگه حسش نبود بنویسم! 

پ . پ. ن :  امشب خوابم میاد!  فکرشو بکن!!!!

شاد باشید

 

نظرات 11 + ارسال نظر
کلیک کن تو قلب من دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:03 ق.ظ http://www.dvp.mihanblog.com

از وبلاگتان بهره لازم رابرده ایم شما هم به ما سربزنید اگر برایتان ممکن میباشد وبلاگهای من را در لینکستان خود قرار دهید تا زیر سایه شما نسیمی به ما بوزد و بازدیدکنندگان شما گوشه چشمی به وبلاگ ما داشته باشند پیروز باشید به امید روزی که وبلاگهای من باعث شادی و امید شما دوست عزیز شود=>


http://www.dvp.mihanblog.com
کلیک کن تو قلب من
http://www.iranmaxim.mg-blog.com
وبلاگهای +/- جایزه 800 دلاری
http://www.mamno-13.blogsky.com
ورود 13- ممنوع

باشه!

مسیح دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:10 ق.ظ http://www.shasooka.blogfa.com

اااااااااااااا نمیخوام چرا من اول نشدم ؟؟؟
اشکال نداره این همه اول شدم حالا چی گیرم اومد؟؟؟؟
میبینم رفتی مشهدو طرقبه و شاندیز !!!!
شایدم جاغرق و زشک رفتی !!!!
حالا نگفتی چی از امام رضا خواستی؟؟؟؟(نیشششششش)
به قول خودت ..
.
.
.
.
.
.
دیدم نظرم کم شد دیدم زشته .
شاد باشی

اگه آخر بشی همه چی گیرت میاد!
آره! طرقبه و شاندیز و کوه سنگی و پارک ملت و دیگه کجا؟؟!! شادیا! رفتیم راه رو متر کردیم برگشتیم! حرم هم به زور رسیدیم بریم..
آره؟!!
خوب تعقیب میشم!! اون الهامه!‌فرق داره!
تو هم همینطور

لیمو‌بانو دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:19 ق.ظ http://limoooyi.blogfa.com

به به به. رو اومدی هم‌چین !
در مورد عکس، باید بگم که حالا بزرگی‌هامو ندیدی ی ی ی !!!!
در مورد گوگل هم، منم اگه اجازه بدین ایرانی‌ام d: کارم هم خوابید یه روز !
در مورد این که حرفامو نفهمیدی، باید بگم که داداش ما رو رنگ
نکن !

کجا؟!
ای بابا! حالا هی پز بده!
استراحت کاری به همین میگن! همه اینا تسهیلات کشور ماست!
رنگ چیه !! تو خودت از اول رنگی بودی... من این کاره نیستم عمو!

شاذه دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:13 ق.ظ http://shazze.blogsky.com

وای خونه ی ما رو نگوووو. یه خونه ی قدیمی خشتی که دیگه همه رنگ حشره و خزنده و گزنده و درنده! توش داریم:(((((
آخ مشهد.... خدا قسمت کنه. اونم خلوتشو
تو هنوز نگفتی منظ یعنی چی ها!

بابا خونه شما قدیمیه! خونه ما اون جوریا هم قدیمی نیست! ۱۰-۱۵ سال ساخته!! ولی خدا رو شکر همه امکانات خونه شما رو داره!
آره! خلوتشو!!!
میگم..

ش دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:40 ب.ظ

آهان!
زیاد توضیح نده! فهمیدم!

شاعر غزل درد دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:41 ب.ظ http://ghazaledard.blogfa.com

سلام.ممنون که سر زدی.در جواب سوالتون باید بگم بله سروده های خودمه.دوست دارم بیشتر با شما آشنا بشم

سلام.. خواهش میکنم..
الآن آشنا شدیم دیگه؟؟

دختر باران دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:59 ب.ظ http://kholl-e-divoone.blogfa.com

در اصرع وقت به آدرستوم میل میشه....

چی میل میشه؟؟

خل دیوونه.. دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:00 ب.ظ http://kholl-e-divoone.blogfa.com

اسممو اشتباه نوشتم.......!!!!!!

خیلی شباهت داره !

شاعر غزل درد دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:23 ب.ظ http://ghazaledard.blogfa.com

سلام دوست عزیزتر از جان من.ای که همیشه به من لطف داشتین.من به روز کردم.حضور زیبای شما رو چشم انتظارم

اومدم!

تیده آ دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:44 ب.ظ http://ghalb-yakhii.persianblog.ir

سلام
وووووو یهو دلم حرم خواست
تو مگه کجا میشینی که یه سر رفتی مسافرت مشهد؟:دی
جدی جدی سیر آبها رو قطع کرده بودن؟
خیلی مسخرست اینجا هم همه مغازه های اغذیه بستست مثلا من امروز رفتم بیرون مثلا روزه نگرفتم که معدم خالی نباشه قات نزنه اما بیرون دریغ از یه جا که بشه بری یه شی کوفت کنی:دی اصلا به فکر من مریض نیستن که:دی
مرسی که اومدی

سلام..
من همه جا میشینم!! تهران هستم! برای همین یه سر رفتنم مصیبت بود دیگه!
باور کن شیر آبهای حرم رو هم بسته بودن!
همینو بگو!!!!! آدم روزه بگیره سنگین تره!
قربونت

تیده آ دوشنبه 2 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:45 ب.ظ

راستی منم لینکت کردم اما نمیدونم شرا این لینکای جدیدم نمیاد:(

مرسی لینکیدی.. بزن تو گوشش!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد